Historia

Grupa Sivantos to dumna historia przedsiębiorczości, odwagi, empatii i chęci niesienia pomocy innym. To opowieść o odważnych pracownikach, wspaniałych firmach i pomocy, udzielonej milionom ludzi. Polepszanie jakości życia osób niedosłyszących jest naszym celem już od ponad 130 lat.

Korzenie Sivantos sięgają roku 1878, w którym to Werner von Siemens skonstruował pierwszy telefon z słuchawką wyposażoną w magnes podkowiasty, co znacznie poprawiło jakość dźwięku w tym urządzeniu. Wówczas to zrodziła się myśl zapewnienia odpowiednio wzmocnionego dźwięku osobom niedosłyszącym, który ułatwiał prowadzenie z nimi rozmów.

1913

W 1913, Siemens rozpoczął seryjną produkcję aparatu słuchowego pod nazwą Esha-Phonophor. Słowo Esha (wymawiane “es-ha”) odzwierciedlało niemiecką wymowę S&H, często stosowanego skrótu nazwy firmy, pochodzącego od nazwisk jej dwóch założycieli, Siemens & Halske.

Po II Wojnie Światowej niemal wszystkie fabryki w Berlinie były zniszczone. W 1945 r. Siemens-Reiniger-Werke z siedzibą w Erlangen, jako jednostka specjalizująca się w technologii medycznej, przejęła działania firmy związane z tą gałęzią przemysłu. Pierwsze aparaty słuchowe, opracowane i produkowane w Erlangen, zostały wprowadzone do obrotu w 1951 roku: był to Phonophor Alpha. Od tego czasu, produkcja aparatów słuchowych Siemens, stale rosła.

W 1959 roku stworzony został pierwszy aparat zauszny (BTE) pod marką Siemens – Siemens Auriculette. Był to wielki krok w rozwoju bardziej dyskretnych aparatów słuchowych. Następnym było wprowadzenie na rynki – poza Niemcami, co wyjaśnimy później, pierwszego aparatu wewnątrzusznego (ITE).

Lata ’70

Lata siedemdziesiąte to dla Sivantos prawdziwy rozwój na rynkach światowych – otwarte zostały filie w kolejnych krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji.

1986

W roku 1986 do dzisiejszej Grupy Sivantos dołączył Rexton International. Rexton założony został w 1955 roku przez Paula Bommera, produkcja aparatów słuchowych rozpoczęła się dwa lata później. W latach 70-tych w Singapurze została otwarta filia firmy Rexton.

1987

A&M stał się częścią Grupy Sivantos w 1987, ale jego
historia zaczęła się już w XX wieku. Alexandra, żona Edwarda VII (ówczesnego króla
Wielkiej Brytanii i Irlandii), była niemal całkowicie niesłysząca po urodzeniu
drugiego dziecka. Miller Reese Hutchison, inżynier z Alabamy w Georgii, w USA,
zrobił aparat słuchowy na ceremonię koronacyjną. Aparat nazywał się Akouphone.

W międzyczasie, Hutchison, założył w Stanach Zjednoczonych Hutchison Acoustic
Company, która działała do roku 1905. Później została podzielona na trzy firmy:
General Acoustic, Dictograph i Acousticon. Acousticon, który założony został w
Anglii w 1905 roku, połączył się w 1975 z Multitone, firmą produkującą aparaty słuchowe i zostały nazwane Acousticon & Multitone (A&M). Obecnie, należąca do Grupy Sivantos marka A&M, działa głównie na rynkach rozwijających się.

1988

W tym roku Horst Peter Hühne, założyciel Audio Service, sprzedał swoje udziały firmie A&M Hearing Aids w Crawley i został jednostką zależną dzisiejszej Grupy Sivantos. Od samego początku istnienia, czyli od 1977 roku, firma Audio Service skupiała się głównie na produkcji aparatów wewnątrzusznych (ITE). Horst Peter Hühne zadziwiony ich popularnością podczas podróży po Stanach Zjednoczonych, bardzo szybko wprowadził je na rynek niemiecki. W tym samym roku, w którym firma Audio Service została jednostką zależną Grupy Sivantos, rozszerzyła ofertę produktów również o aparaty zauszne (BTE).

2011

Firma HearUSA dołączyła do Grupy Sivantos w roku 2011. Wcześniej, jako HEARx, otworzyła swoje pierwsze centrum audiologiczne na Florydzie w 1987. W 2002, po przeprowadzeniu prywatyzacji państwowych jednostek audiologicznych, powstało HearUSA.

2015

W styczniu 2015 roku, Siemens AG sfinalizował sprzedaż Siemens Audiology Solutions spółce EQT. Nazwa Siemens Audiology Solutions zmieniona została na Grupa Sivantos.

2016

W styczniu 2016, Grupa Sivantos otworzyła nowy rozdział swojej historii, przedstawiając nową markę: Signia. Signia to marka, której wartościami są przyszłościowe myślenie, koncentracja na użytkowniku i nastawienie na jakość.